Jak wykorzystywać informacje zwrotne podczas prowadzenia rozmów oceniających?
Jak monitorować działania podwładnych, aby osiągać umówione cele?
Jak przekazywać trudne informacje, aby dyscyplinować podwładnych przed etapem wymierzania sankcji?

szkolenia managerskie, szkolenia dla managerów, ocena pracownika, rozmowy oceniająceUżywaj konkretnych informacji zwrotnych.
Bolesne i uogólnione oceny prowadzą do destrukcyjnej konfrontacji.

Największą pułapką w rozmowach oceniających są paradoksalnie oceny, które prowadzą do walki i obrony subiektywnych racji. Jeśli użyjesz informacji zwrotnych, trudno jest polemizować z faktami i konsekwencjami działań pracownika. Możesz też dzięki temu określić obszary rezerw do rozwoju lub uzasadnić przyznanie ponadprzeciętnej oceny pracownika w danej kategorii.

Pomagaj pracownikowi zanim będziesz oceniał i wyciągał konsekwencje.

Wielu pracowników ma kłopot z systematycznym wykonywaniem prac i bieżącą diagnozą swoich trudności. Jeśli będziesz monitorował ich pracę na poszczególnych etapach, możesz realnie pomóc im w osiąganiu wyznaczonych celów. Jeśli nie lubisz karać swoich podwładnych, rozmowa dyscyplinująca może uchronić was od przykrego i nieuchronnego wyciągania konsekwencji.

szkolenia managerskie, szkolenia dla managerów, ocena pracownika, rozmowy oceniająceNajważniejsze etapy
rozmów oceniających i monitorujących:

  • przypomnienie reguł i wcześniejszych ustaleń
  • informacje zwrotne   o zagrożeniach, rezerwach i atutach dotychczasowej pracy
  • zapowiedź sankcji i doceniania
  • uzyskanie konkretnych zobowiązań i planu pracy na kolejnym  etapie
  • umowa na sposób i tryb rozliczania zadań

Zapytaj o szczegóły szkolenia „Rozmowy oceniające i monitorujące”