Doskonalenie umiejętności w obszarze bazowych i „kolorowych” gier kupieckich.
Jak oszczędzać koszty w ramach gry handlowej, budując dobrą współpracę z dostawcami?
Jesteś ważnym klientem, który troszczy się o interesy swojej firmy i własną satysfakcję. Jako kupujący masz prawo stosować zagrywki handlowe i „osłabiać” sprzedającego.
Nie adresujemy naszego warsztatu do profesjonalnych kupców, bo są oni wystarczająco długo przygotowywani do tego zawodu. Chcemy zachęcić do stosowania wielu dopuszczalnych gier kupieckich tych pracowników firm i organizacji, którzy mają obowiązek dostarczania swojej firmie różnych produktów na korzystnych warunkach lub pracują w dziale dostaw. Stosowanie sprawdzonych standardów i odważenie się na oryginalne zagrywki pozwoli zwiększyć skuteczność i satysfakcję z działalności w obszarze zakupów.
Naucz się negocjować, kiedy nie możesz dyktować dostawcy swoich warunków.
Kiedy jesteśmy skazani na jednego dostawcę/monopolistę, nawet najbardziej wyrafinowane zagrywki kupieckie mogą być nieskuteczne. Może nam się też nie opłacać na dłuższą metę przypieranie dostawcy do muru, kiedy mamy dużą przewagę rynkową. W obu sytuacjach warto umieć stosować metodę handlowych negocjacji nastawionych na współpracę, która uwzględnia ważne interesy klienta i sprzedającego. Zdrowy kompromis pozwala budować opłacalną długotrwałą relację.
W trakcie warsztatów możesz wypróbować dużą ilość nowych, „kolorowych” zagrywek i standardów kupieckich:
- „osłabianie” oferenta mitem ceny, brakiem czasu i zainteresowania
- straszenie konkurencją i mamienie dużym kontraktem
- zagrywki deprymujące sprzedającego i schlebiające jego pozycji
- niekonwencjonalne i indywidualne zagrywki dopasowane do możliwości kupującego
- model rozpoznawania potrzeb i formułowania problemów do wspólnego rozwiązania
- negocjacje nastawione na współpracę z monopolistą
- sztuka targowania się i dawania satysfakcji sprzedającemu