Jak wciągać klienta do współpracy, kiedy nie opłaca się narzucanie własnych warunków?
Jak budować zaplecze w grze handlowej i rzetelnie zaspokajać kluczowe potrzeby klienta?
Zagrywki klienta testują Twój profesjonalizm i dystans w grze handlowej.
Przygotuj się na świadome i odruchowe zagrywki klienta. Handlowanie to gra, która rządzi się swoimi regułami, więc nie obrażaj się na klientów i stosuj przygotowane kontr-taktyki. Buduj swój dystans. Nie bój się klienta, tylko próbuj zrozumieć, co kryje się za jego oporem i obawami. Nie wciskaj klientowi swoich usług i produktów, bo będzie się bronił.
Proponujesz uczciwy, partnerski interes. Pomagaj klientowi zaspokoić ważne potrzeby, dawaj gwarancje rzetelnej jakości i otwarcie chroń interesy swojej firmy.
Negocjacje w grze handlowej budują rzetelny i partnerski kompromis. Szukanie wspólnych rozwiązań i godzenie interesów obu stron buduje długotrwałą współpracę. Dzielenie się ryzykiem handlowym i wypracowywanie gwarancji bezpieczeństwa buduje uczciwą relację. Prawdziwe negocjacje są możliwe w grze handlowej, jeśli naprawdę poważnie i rzetelnie traktujemy naszego klienta.
Kluczowe obszary warsztatu Negocjacje handlowe:
- filozofia gry handlowej – przeciwdziałanie mitom i stereotypom
- specyfika polskiego klienta – kluczowe typy osobowości
- sposoby radzenia sobie z typowymi i najtrudniejszymi zagrywkami klienta
- rozpoznawanie potrzeb klienta i budowanie współpracy
- negocjacje nastawione na współpracę z klientem
- sposoby dawania satysfakcji klientowi i zamykania kontraktu