Jak rozumieć i uwzględniać  interesy partnerów w organizacji oraz budować współpracę,
podejmując problemy do wspólnego rozwiązania?
Praktyczny model negocjacji nastawionych na współpracę.
Jak zapobiegać destrukcyjnym kryzysom i rozwiązywać konflikty w firmie?

budowanie współpracy, szkolenia z negocjacji, szkolenia managerskie, szkolenia handlowe, akademia współpracy kontrakt, zarządzanie konfliktemWarto uczyć pracowników wszystkich szczebli konstruktywnej komunikacji
i podejmowania trudnych spraw na drodze negocjacji, aby zapobiegać kryzysom
i destrukcyjnym konfliktom.

Lepiej zapobiegać niż leczyć. Zawsze nas bolało, gdy decydenci firm organizowali spotkania ostatniej szansy i negocjacje dla zespołów dopiero wtedy, kiedy konflikty były już tak nabrzmiałe, że blokowały współpracę, niszczyły morale i odbierały motywację. Bardzo nam zależy na mądrej profilaktyce w tym obszarze, która może oszczędzić wiele kosztów i związać pracowników z firmą. Można i warto nauczyć wszystkich członków organizacji (nie wyłączając zarządów, prezesów i dyrektorów), jak przekazywać informacje zwrotne zamiast ocen, jak asertywnie bronić się przed presją i manipulacją, jak negocjować zamiast walczyć, jak otwierać trudne tematy i rozwiązywać problemy.

Negocjacje nastawione na współpracę.
Użyteczny model i praktyka negocjacji win-win pozwalają rozwiązywać konflikty oraz nie tracić sił na wojnę racji i argumentów.

Argumenty są najbardziej przecenianą rzeczą w konflikcie interesów, bo nikt nie chce zrezygnować ze swoich racji. Słuszny, ale ogólnikowy postulat: „Atakuj problemy nie ludzi” – nie jest możliwy do zastosowania, dopóki pracownicy nie nauczą się, jak te problemy formułować. Ważne potrzeby stron konfliktu nie mogą być zaspokojone, jeśli nie nauczą się mówić o swoich interesach i intencjach. Wystarczy przestrzegać kilku prostych ludzkich zasad, aby stworzyć warunki do współpracy. Jeśli decydenci w organizacji zainwestują w szkolenie, trening i wdrożenie narzędzi negocjacyjnych, to jest szansa na zapobieganie konfliktom, zamiast gaszenia pożarów w ostatniej chwili.

budowanie współpracy, szkolenia z negocjacji, szkolenia managerskie, szkolenia handlowe, akademia współpracy kontrakt, zarządzanie konfliktem

Główne obszary treningu podczas warsztatu:

  • Przeciwdziałanie projekcjom i negatywnym nastawieniom
  • Obrona przed presją i manipulacją
  • Zamiana ocen na opinie i informacje zwrotne
  • Typy osobowości – dopasowanie do różnic
  • Model negocjacji nastawionych na współpracę
  • Algorytm: Od prośby do negocjacji
  • „Strażnicy” zmian pomagają w komunikacji

Zapytaj o szczegóły szkolenia „Od konfliktów do współpracy”